Elevii liceului Logos in vizita pe santier

Sâmbătă, 21 Mai 2016

MISIUNEA Liceului crestin „LOGOS” Bistrita

 

”Misiunea educaţiei şi a învăţământului este transmiterea ordonată a adevărului de la o generaţie la alta.”

                        Confruntarea învăţământului românesc cu nevoile societăţii contemporane, modernizarea  şi ridicarea calităţii sale la nivelul standardelor educative europene, impun imperios o mai mare atenţie organizării manageriale în întregul sistem.

                        Învăţământul privat creştin din Bistrita vine să completeze caracteristicile şcolii de mâine care are ca deziderat pregătirea elevilor pentru « A FI » şi « A DEVENI », să adâncească şi să oglindească practic aceste principii atât în societate cât şi la nivelul fiecărui individ.

                        Liceul crestin „LOGOS” Bistrita este o mână întinsă în sprijinul părinilor care doresc să ofere copiilor lor, pe lângă pregătirea știinţifică cerută de standardele învăţământului preuniversitar, o curiculară atractivă si nu in ultimul rand o morala crestina.

                        MISIUNEA Liceului Creștin „LOGOS” Bistrița este dezvoltarea școlii noastre ca un centru de transmitere ordonată a adevărului ştiinţific, pentru a da societăţii, oameni cu o înaltă pregătire academică, cu un caracter frumos dăltuit, după modelul creștin, cu abilitatea de a se integra în diferite domenii ale vieţii sociale, fiind utili în societate sau “omul potrivit la locul  potrivit”.

                        Recunoaştem că fiecare elev are o valoare, daruri şi talente unice. De aceea, îi vom ajuta să-şi descopere vocaţia şi să şi-o ducă la îndeplinire într-un mod înţelept, pentru binele societăţii în care trăim şi pentru a fi oameni morali. Credem că educaţia presupune nu numai acumularea de cunoştinţe teoretice, ci şi aplicarea lor în viaţa de toate zilele.

            MISIUNEA noastră presupune dezvoltarea fiecărui elev la potenţialul său maxim.

                  VIZIUNEA Liceului crestin „LOGOS” Bistrita

                        Pornind de la acest deziderat stabilit si de documentele educaţionale în vigoare, în anii  şcolari 20012-2016 avem în vedere concertarea eforturilor pentru ca elevii sã dobândeascã o pregãtire generalã bunã, cunoştinţe aprofundate, competenţe necesare inserţiei sociale şi deprinderi de muncă intelectuală pentru a putea învăţa pe tot parcursul vieţii.

                        Întreaga activitate va fi organizată in aşa fel încât să se creeze în şcoală un mediu educaţional profesionist, la standarde instrucţionale şi morale înalte.

                         Avem ca prioritate deschiderea scolii spre comunicare astfel incat şcoala sa devina ea insasi o minicomunitate ordonata, atenta, bazata pe respectul reciproc si autodisciplina, cu o personalitate bine definita.

                        Profilului moral şi acţional al elevului nostru este caracterizat de un set de valori pe care ne propunem să le promovăm prin procesul de învăţare şi educaţie.

Scopul şcolii noastre este ca absolventul să fie:

  • din punct de vedere academic - bine pregătit la toate disciplinele de învăţământ, echipat cu competenţele de bază cerute de MEC, care să decidă asupra propriei cariere, a dezvoltării sale intelectuale şi profesionale, activ integrat în viaţa socială.
  • din punct de vedere moral – să cunoasca valorile moral crestine si sa poata lua decizii in cunostinta de cauza;
  • din punctul de vedere al calităţii de cetăţean - să înţeleagă, să preţuiască şi să practice deprinderile de bun cetăţean al ţării în care l-a aşezat Dumnezeu; - să înţeleagă cultura, istoria şi formele de guvernare ale altor popoare în vederea promovării unor relaţii bazate pe respect şi toleranţă; - să fie echipat cu o concepţie creştină despre lume şi viaţă care să-i permită să aibă o gândire critică asupra lumii şi vieţii pe baza valorilor şi principiilor morale; - să fie echipat cu un set de valori indispensabile coeziunii societăţii, - respect pentru: valorile familiale, autoritatea şi ordinea socială, îndatoririle civice şi sociale, mediul ecologic şi pentru moştenirea culturală a poporului nostru.
  • din punctul de vedere al deprinderilor comportamentale - să respecte şi să stabilească relaţii corecte cu semenii, având dorinţa de a-i ajuta pe cei dezavantajaţi; - să fie educat în etica muncii, apreciind că orice profesie are demnitate şi că ea trebuie făcută dintr-o înaltă conştiinţă morală; - să folosească într-un mod înţelept timpul liber; să dovedească abilităţi în rezolvarea problemelor şi în luarea deciziilor.

            Populaţia şcolară va fi eterogenă din punct de vedere material şi cultural, fara deodebire de nationalitate si apartenenta politica sau  religioasa, fapt ce va impune adaptarea permanentă a şcolii la cerinţele concrete, flexibilitatea structurilor şcolare şi a ofertei educaţionale.

            Predarea se face în limba română. Se va pune accent deosebit pe invatarea limbilor moderne europene: engleza, franceza, germana etc.

Contextul socio-economic este marcat de alinierea României la standardele Uniunii Europeane,  fapt care a impus cu şi mai multă stringenţă necesitatea racordării la standardele şi cerinţele europene în domeniul educaţiei. Studierea sistemelor educaţionale europene şi implementarea elementelor de progres devin o obligaţie morală faţă de tânăra generaţie.

Valori promovate în Liceul crestin „LOGOS” Bistrita

  • Curajul – a avea puterea de a face ceea ce este bine şi de a-şi urma propria conştiinţă.
  • Judecata înţeleaptă – a defini şi a înţelege scopurile valoroase şi a stabili priorităţile; a gândi prin prisma consecinţelor acţiunilor şi a fundamenta deciziile pe înţelepciunea practică.
  • Integritatea – a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acţiona onest în gând şi în faptă.
  • Bunătatea – a arăta grijă şi compasiune, prietenie şi generozitate faţă de ceilalţi.
  • Perseverenţa – a fi consecvent şi a găsi puterea de a merge mai departe în ciuda dificultăţilor, a eşecurilor personale.
  • Respectul – a arăta consideraţie faţă de oameni, faţă de autorităţi, faţă de proprietate şi, nu  în ultimul rând, faţă de propria persoană.
  • Responsabilitatea – a duce la îndeplinire cu consecvenţă obligaţiile care revin fiecăruia, asumarea răspunderii pentru propriile acţiuni.
  • Autodisciplina – a avea control asupra propriilor acţiuni, cuvinte, dorinţe împulsuri şi a avea un comportament adecvat; a da tot ce ai mai bun în orice împrejurare.

Liceul crestin „LOGOS” Bistrita  se doreste o unitate şcolară de excelenta pentru învăţământ de masă, finanţat din resurse private, adoptând sistemul la forma de învăţământ de zi .

“ Învățământ de excelenţă și viață morală ! ”